Ett gott skratt förlänger livet!

Ja, då var snart onsdagen slut.......med risk för att låta gammal, men gud vad dagarna går fort. Kan väl kanske bero på att det inte är så många ljusa timmar kanske. Åker till jobbet och det är svart och när man slutat jobba så börjar det att mörkna. Det är väl inte så kul, men det är väldigt mysigt när man kan tända ljus och bara kura ihop sig i soffan och bara må. Nästa vecka kommer jag att få se lite flera ljusa timmar då jag går kvällsskiftet. På det viset är det bra med tvåskift faktiskt. Ja, det är för- och nackdelar med allt!


Denna pappersfigur har vi gjort och det är Mårtengås med Nils Holgersson på ryggen. Denna "vikritning" fanns i gula sidorna katalogens pärm. Tänk att man kan ha så roligt av att bara vika ett papper. Ibland behövs det inte så mycket mer för att bli road. Den ritningen var inte helt enkel att förstå, men efter en massa skratt och lite kluring så gick det rätt bra till slut. Har ni lite tid över och ett papper, sätt er då och vik denna figur så ska ni får se att ett skratt kommer att lämna era läppar.




Igår, den 10/11, fyllde Erik 76 år. Grattis! Självklart så hade både jag och Famma skickat in hälsningar till önskehalvtimmen i P4 och vi båda kom med.

Nu mina vänner ska jag lägga mig och sova. God natt!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Kul att stressa av med lite pappersvikning mellan målning och packning. Kramiz

2009-11-12 @ 00:28:06
Postat av: mostra

Du kommer att på massa roligheter du Angelica. Men packa i lådor snart är ni i MÅL.

2009-11-12 @ 11:06:09
Postat av: mormor

Du är rolig du Angelica fast du är allvarsam.KRAM MORMOR!!!!!!!!!!!

2009-11-12 @ 11:32:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0