Kurs i Branäs!

Måndga - onsdag denna veckan har jag varit på en ungdomskurs i Branäs. Det var jättekul! Vi var totalt 8 personer och vi var 3 från Edanesågen. Det var jag, Nellie och Joel.

Det var grupparbeten och föreläsningar. Stugan vi bodde i var mycket fin. Det var GS-fackets stuga som man som medlem kan hyra om man vill. 10 sängplater fanns, 2 badrum, 2 samlingsplater (1med TV), bastu och ett stort kök. Maten vi fick var himla god. Vi fick för- och efterrätt, huvudrätt också då så klart, lunch och frukost. Chips och godis fanns det också i mängder (GÖTT).


Ett roligt gäng!

På tisdag var det dax för aktivitet och då fick man välja mellan skidor/bräda eller skoter. Vi från såga åkte i backen och de andra skoter. Fin utsikt från backen. På bilden till höger står jag och Joel och väntar på Nellie som var på toan en, två, tre, nej fyra gånger var det nog. Kommer inte ihåg!



Nellie lärde mig att åka och det var hon väldigt bra på. Utan henne har inte jag kommit ner utan att slå ihjäl mig. Gick riktigt bra faktiskt efter en stund. Har ju inte åkt såååååå himla mycket då. Första gången va i sjätte klass och två åk i rackstabacken för två år sen. Men mer åking ska det bli iaf, för JÄVLAR så roligt det är. Har varit lite stel i vaderna faktiskt, men det är det värt. Sååååå KUL!
På bilden till höger ser ni när vi åkte lift upp. Nellie låg framför mig så jag tänkte väl att jag tar ett kort av henne.



På tisdagkväll, den sista kvällen, åt vi god mat och satt och prata och tog några öl. När vi gick tillbaka till stugan spelade vi kort, men ingen vann så när klockan var 01:30 ungefär gav vi upp. Rikard döpte vi om till Esskungen! Det är helt otroligt, men han fick essen hela tiden. Fatta inte hur det gick till. Helt otroligt!



Dessa tre dagarna har varit roliga och det är kul att träffa lite nytt folk.

Ha nu en rolig och GLAD PÅSK!
Kram på er!


Kommentarer
Postat av: Rickard

Tre bra dagar var det! Glad påsk!

2010-04-02 @ 23:29:11
URL: http://bildpunk.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0