Första veckan efter semestern.

OJ, OJ, OJ! Nu var det ett tag sen jag skrev, förutom det lilla igår. En del har det hänt också. Man är tillbaka i verkligheten efter 4 helt underbara semester veckor. Har varit så skönt att ha "semester". Vi har ju grejat med huset i 2 år, så det var ett tag sen man bara gjorde annat än grejing på de lediga veckorna.

Första veckan efter semestern, Vecka 33, var förstås en dagvecka. Upp och hoppa! Jag kan ju inte säga att det gick lätt, men det gick. tack vare min älskade sambo så kom jag att upp :0)
Tisdagmorgon var inte som en vanlig morgon med tandborstning och nestepackning, utan det hände något annat och annorlunda också. Jag lyfte upp vår honkatt Bianca och hon brukar alltid titta på den som pratar med henne. MEN inte denna morgon! Hon tittade upp mot timmerväggen och jag tänkte att nu har hon fått syn på en spindel eller något. Men ICKE, jag tittar upp (och tror att jag ska få se en spindel) och där sitter det en fladdermus och sover. Så jag säger till Jimmy att vi har en fladdermus på väggen och det var dax för fladdermusjakt. Som tur var blev det ju inte så mycket jakt tack vare att den sov. Jimmy satte på sig ett par handskar och kunde plocka ner den, jag öppnade ett fönstrer och sen var den fladdermusen vaken. Gud vad den skrek, vilket ljust ljud de har. Inte varje dag man hittar en fladdemus i sitt hus!


Här sover den så skönt!

På torsdag denna vecka hade vi lite mys på jobbet. Våffelmys! Vi bestämde oss för att steka våfflor och götta oss på lunchen. Vi köpte alla tillbehör som behövdes, hallon-, jordgubb- och hjortronsylt, glass och grädde. 

 
Jörgen och Stefan
 
Tessan steker våfflor

Jag och Stefan vispar för fullt!



Stefan, Jörgen, Tessan och Henrik


Per och Andreas


Ha de så bra!
Kram! /Angelica


Kommentarer
Postat av: jochen behle

Nu blev jag sugen på mer våfflor

2010-08-30 @ 18:45:28
Postat av: Angelica

Det var nog inte sista våfflan vi åt ;0)

2010-08-30 @ 22:03:33
URL: http://angelicajonangen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0