Gertrud på förmiddagskaffe

Gertrud bodde vi granne med i Stommen. Hon har varit här en gång tidigare när vi höll på att bygga huset, så nu var det dax för henne att få komma och kolla när det var klart också. Taxi-Angelica åkte och hämtade henne och så var det dax för en fika.



Jag och Gertrud

Gertruds ord värmde när hon sa att vårat hus var vackert. Då vet man att hon menar det, annars skulle hon inte ha sagt något. Hon är en fräsig dam på sina snart 90 år. Pigg och kry är hon också, bor ensam i en trea. Så pigg vill jag också vara när jag blir äldre. Det är nog tack vare att jag håller igång säger hon själv. Hon är på motionsdans och reser en del. Hon var utomlands i våras :0)

Det var en  mycket trevlig fikastund vi hade jag och Gertrud och nästa gång ska vi till henne, för då fyller hon nämligen år.

Kram! /Angelica


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0