Veckans yatzyvinnare korad!

Ja ni, vinnaren är korad! Grattis grattis!

Nu kanske ni undrar vad jag pratar om, men det behöver ni inte göra länge till för jag ska förklara för er.
 Jo, på jobbet spelar vi yatzy när vi jobbar kväll och på torsdagkväll ska veckans yatzyvinnare koras. Vi spelar varje kväll, men det är på torsdagkvällen det gäller på riktigt. Vi liksom tränar upp oss på måndag, tisdag och onsdag.
Tärningarna kastas och vinnarinstingten hos oss alla är på topp. Ingen vill förlora! Det beror inte bara på att vi hatar att förlora, utan att vi också måste bära en otroligt hemst mössa (som vi själva har gjort). Den är gjord av maskeringstejp och har mycket fula bilder målad på sig. Den är med andra ord HEMSK. Det gör det hela ännu jävligare att förlora.

Stefan vann! Denna vecka gjorde han sin första vecka. Han studerar annars, men nu har han sommarlov och ska jobba under sommaren. Han bara kommer tillbaka och visar att han  kommer att bli farlig under sommarens yatzysäsong. Ska bli otroligt spännande att följa detta :0)


En mycket nöjd Stefan

Förstår nu att ni undrar vem som behövde ha den bedrövliga mössan på sig. Får tyvärr säga att det blev en riktigt dålig omgång för mig som resulterade i förlust :0(


En mindre nöjd förlorare!

Ja, jag har väl inget mer att säga om denna sak, än att detta är en av de få gångerna jag kommer att bära denna mössa. Som ni ser, det är värt att kämpa så att blod och svett droppar.

Ha en trevlig helg nu! Tjolahopp!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Va kul ni har på jobbet det är viktigt. Men att förlora är ju inte så kul. Tjola hopp. :-)

2010-06-20 @ 20:59:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0