Helgen som gått!

I fredags kom Mia, Jennilie och Jimmie för att gratulera oss. Och det blev ett riktigt kalas det. Mia hade sagt att bara ni fixar kaffe så fixar jag resten. Man undrade vad hon skulle komma med för något gott?! Gott var det som hon tog med kan jag säga, Mias-supergoda-räksmårgåsar. De är suveräna!



Vi åt och göttade oss riktigt! Jennilie myste framför kamin, för där var det varmt och skönt!
Björn kikade förbi en sväng och fick sig en bit av jordgubbstårtan som mia också hade med. Tårta gillar han! Det blev en riktig kalasig kväll. Tack för allt gott Mia!

På lördagen hämtade vi min bil i Charlottenberg. Har haft den inlämnad på reparation och till slut blev luftmassemätaren bytt och då kändes bilen kanon. Det tog sin lilla tid, men nu går den som en klocka lilla pärlan :0) Det blev även lite "slossing" med norskar på shoppingcentret. Men där var jag inte länge, för det var hur mycket folk som helst, norskar mest då så klart. De är som galna när de kommer till Sverige. Förstår Annie nu vad hon menar med att det är mycket norskar. Men vi ska inte klaga, det är faktiskt tack vare dem som det går så bra som det gör där också. De handlar som galningar :0)


På söndagen blev det inte värst mycket gjort. Vi var en tur till Mamma och pappa, fick lite mat och sen softade vi allihop. Vi tittade på lite skidor, bandyfinalen (och allt snöväder) och lite annat som var på tv:n. Vi höll även koll på innebandymatchen mellan Billingsfors och Lessjöfors. Vi höll tummarna för att Lessjöfors skulle vinna och det gjorde de :0) men det var jämt. De låg under med 6-5 ett tag och då var det spännande, men när det var ca. 4 minuter kvar så hade de kviterat och gått om. Slutresultatet blev 7-6, vilket betydde att vi, Åmotsfors damer, ska spela i div.2 nästa år också :0)
Innan jag åkte hem tog jag och pappa en promenad runt rundkulan. Sen spruttade jag hem, fick åka över stan för det var mycket nederbörd.



Nej nu ska jag gå och lägga mig, ska upp imorgon och fara iväg till jobbet.
Tjolahopp!

 


Kommentarer
Postat av: Fredrika

Grattis till div 2 nästa år igen :) Kram

2010-03-25 @ 09:00:53
URL: http://gikasasja.blogg.se/
Postat av: Angelica

Tack :0)

2010-03-26 @ 20:13:10
URL: http://angelicajonangen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0