Paket, Kval och Melodifestival i en ny soffa!

Då var det söndag och ännu en vecka har gått lika fort, men den är inte riktigt slut än. Vi ska till Lillebror sen och gratta honom. Han fyllde nämligen 22 år i onsdags. Denna veckan har bjudit på mycket soligt och fint väder och mycket droppande från taken. Härligt att våren är på väg :0)

I fredags på dagen var jag hos mormor och morfar. Vi hade inte grattat mormor på hennes 72-års dag (bättre sent än aldrig) och de hade inte grattat mig, så vi tog och slog två flugor i en smäll.
Jag fick mat (monker och bacon) vilket var väldigt gott och längesen jag åt. Mormor frågade vad jag önskade mig att äta och då blev det monker. Kommer ihåg är vi var små och mormor gjorde monker och kom hem med. Gud vad jag och brorsan åt. GOTT, GOTT!



Mimmi var med och kalasade också. Hon låg och göttade sig i fönstret på sin plats. Presentpappret var roligt att ligga i också. Hon är så gosig!

På kvällen var det dax för den första kvalmatchen, som vi hade hemma mot Billingsfors. De spelade vi mot förra helgen också och då fick vi stryk med 3-2. Skandal! Men, men det var dax för kval och vi skulle gå in och visa att vi inte hör hemma i något kval ner till 3:an. Man kan ju undra över vad vi gjorde förra helgen när vi förlorade mot dem. I detta möte var vi betydligt bättre, vilket också siffrorna visar. Det blev en vinst med 12-1.
Allt gick bra för oss, men när det var 6-7 min kvar av matchen skallar jag och en tjej från Billingsfors ihop och j*vlar så ont det gjorde. Det small i våra huvuden! Så nu har man blåöga och ett svullet käkben. Väldigt ömt i fejan! I dessa lägen håller jag med dig mormor att sport inte är bra eller roligt, men annars är det skoj!
Vi får hålla tummarna för att Lessjöfors vinner nästa kvalmatch mot Billingsfors, för då är vi klara tillsammans med Lessjöfors. Det blir nästa helgs spänning det!

Igår var det lördag och det blev en rätt lugn dag. På kvällen var vi hos brorsan och Annie och kollade på Melodifestivalen. Vi beställde en familjepizza (från Milano så klart) och det var väldigt god. Tjockare botten och mycket mat.



Bianca och hennes syster Doris fick godis. Och se så duktiga de är på att ligga fint och stilla innan brorsan sa varsågod till dem. Då tog de sitt lördagsgodis och snaskade i sig! Små godingar!
Sen började de med sjungandet i TV:n och fel låt vann! Det tyckte vi alla fyra. Salem al Fakir skulle ha vunnit. Tror den låten skulle ha haft en bättre chans, men men så blev det inte. Efter det blev det film, The weddingsinger, gick på tv:n så det låg vi och tittade på. Och som vanligt så är det alltid någon av oss som somnar. Sist när lillebror och Annie var hemma hos oss var det Annie som snarkade och sov så gott. Jimmy var det denna gång som somnade först, sen var det Annies tur. Jag och Lillebror höll ut länge, men till sist så somnade han också.



Här kan ni se vilken stor och bra soffa de har köpt sig. Alla fyra kunde ligga och gotta oss i den. Ska väl erkänna att det hade inte behövts så lång tid till att jag också hade somnat och varit med i snarkorkestern.
Men två brudar var vakna och det var jag och Bianca.



Det var en mysig lördagkväll!


Nej  nu ska vi greja lite till uppe i hallen innan det blir kalas!
Tjolahopp!

 


Kommentarer
Postat av: mostra

Grattis till segern. Vi syns sedan på kalas.

2010-03-14 @ 15:41:48
Postat av: Mamma

Ja du har alltid varit en nattuggla. Pigg och vaken om kvällarna. Kramiz :-)

2010-03-14 @ 22:24:50
Postat av: mormor

Sport är nog bra bara det inte går till överdrift.Puss och kram!!!!!!

2010-03-15 @ 10:03:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0