Helgen som varit!

I helgen var det speluppehåll, så ingen innebandy för mig. Brorsan spelade borta i Surahammar och de förlorade tyvärr. Tråkigt! :0(

I lördags var det efterjakt, men det blev ingen älg då. Det var inte något vidare att driva i skogen får jag väl erkänna. Helt sjöblött och mycket snö (ca 2dm). Det är ju alltid skönt att vara ute i skogen, men det var svårgått. Var svårt att veta vad man trampade på och i. Trampade i en håla, så jag sjönk ner till halva låret och ner till knäna i en môse. Finns väl bättre tillfällen att driva under, tex. den ordinarie jakten. Kanon förhållanden att driva under.






Samling vid slaktboa

Det blev jakt även på söndagen, men då kunde jag inte vara med. Har anmält mig till en julmarknad och var tvungen att förbereda inför den. Då blev det ännu mindre drivare än vad det var på lördagen. På lördagen var vi 7 och på söndagen var det 2, men det blev hundjakt då. Älglyckan var bättre på söndagen då det blev 2 st. Älskling skjöt den ena. En kviga! Roligt för han :0) Det var hans andra älg för i år.
Jag var och grattade pappa på farsdag på eftermiddagen. Där bjöds det på mat och mammas goda äppelpaj :0)


Mamma och pappa

Nej nu ska jag laga mat innan det bär iväg till jobbet. Ha en bra onsdag!

KRAM! /Angelica


Kommentarer
Postat av: Linda

SV: Hoppas du också får en trevlig helg! :)

2010-11-19 @ 17:20:39
URL: http://livinis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0