Långledig gräsänka!

Nu var det en stund sen sist. Det har rullat på som vanligt. I lördags var vi ute och grejade i trädgården. Vi plockade och körde bort cement. Rester, som tömdes i ena slänten, när garaget gjordes. Det blev så rent och fint :0)
I söndags var vi på konfirmation, ett syskonbarn till Jimmy som tog det. Det var mycket folk i kyrkan, så det var tur vi var i tid, så vi fick sittplatser.

Den här veckan är jag ensam här hemma (ja, katterna är ju här förstås) ända tills på söndag. Älskling är nämligen i Kina med jobbet!
Två arbetskvällar har jag jobbat och nu är det helg :0) Lagomt lång vecka! 5 dagars ledighet ska bli skönt.

Idag blev jag.......ja vad ska jag säga, lite störd! Jag var på en byggvaruhandel och plockade virke. De var ganska tunga så jag fick gå flera gånger. Det kom två män (45-55 år) som jobbade där och de frågade inte ens om jag behövde hjälp. De stod i ett hörn och pratade med varandra och tittade på mig (jag kånkade och bar) när jag gick förbi. Det ska väl även tilläggas att jag var den enda kunden där inne just då.
När jag var färdig med att bära och kapa så betalade jag och hämtade bilen för att lasta in. Jag hann inte ens ur bilen förrän en kille i min ålder kom (han jobbade också där) och frågade om jag ville ha hjälp med att bära. När vi plockat klart så tackade jag så mycket för hjälpen. Han svarade då:
- Det är att därför jag är här! För att hjälpa er kunder!

Varför berättar jag detta nu då?
Jo, det klagas ofta på att yngre är lata och inte hjälper till. Finns säkert folk av den sorten också, men inte överallt. Här var fallet nämligen tvärtom! Det har inget med ålder att göra enligt mig, utan hur du är som person. Lite mer vardaglig omtanke i samhället skulle inte skada.

Nej nu ska jag och katterna fortsätta gosa. Ha en fortsatt bra kväll och vecka!
KRAM! /Angelica


Kommentarer
Postat av: Mamma & Pappa

Kramiz på dig lilla gumman. Bra att du fick hjälp till slut. Mys nu med katterna och må så gott

2012-05-16 @ 22:39:50
Postat av: Angelica

Här myser vi för fullt! :0)

2012-05-16 @ 22:56:18
URL: http://angelicajonangen.blogg.se/
Postat av: Gika

Ja vad ska man säga vilka dårar!! Ha en skön helg! Kram

2012-05-17 @ 07:39:38
Postat av: mostra

Tänk va lätt allt är om man hjälper varandra. Kram på dej.

2012-05-17 @ 09:26:50
Postat av: Angelica

Kram på er också!

2012-05-17 @ 10:33:30
URL: http://angelicajonangen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0