Svinsprutan

Idag har jag varit ledig från jobbet och det har blivit grejing. Mest målning kvar nu bara så det närmar sig med raska steg =0) Vilket känns väldigt bra!

Älskling känner sig lite vesen och seg, så det är kanskle någon förkyldning på G. Vi får se vad som händer.

Idag har jag varit på verkstan och tagit "svinsprutan" som farmor kallar den. Det var dax för oss som var födda mellan åren 1984-1986 och det var väldigt många som skulle ta den. Gick genom skjutdörr nr: 1 och sen så öppnade sig dörr nr:2 och där var det fullt med folk. Oj tänkte jag, detta kommer att ta tid, men det är ju alltid någon man känner som man kan prata med. Japp och där stod hon min gamla granne Marika Nilsson och vi stre och pratade på. Vi var av de 10 första så länge behövde vi inte vänta. Fast vi inte har pratat med varandra på länge så pratade vi och pratade som om vi skulle umgås hela tiden.de ropade upp nr: 02 och så var det dax för sticket som inte ens kändes. Med det lilla plåstret på armen skulle man sitta ner och vänta lite, i fall man hade reagerat på sprutan på något konstigt vis. De ville ha lite koll sa de. Då satt jag och pratade med Anna Westlund från Edane en liten stund. Sen bar det hem till Gunnarskog. For hem och bytte om och åkte till huset igen där Jimmy hade börjat med trappräcket. Mäta ut och lite annat. Vi fick också besök av Famma och Erik, som hade fika med sig. Mycket gott var det i den korgen.




Nu ligger Jimmy och skrattar så han grinar åt något dumt på TV:n. Riktigt roligt var det iaf för han skrattade så han blev hes. Sen har katterna något superrace och springer och hoppar överallt tror jag.
Nej nu ska jag och min ömma arm göra oss i ordning för kvällen, så att vi är pigga till möran när pappsen kommer.
God natt, god natt!


Kommentarer
Postat av: mostra

Välkommen in i gänget med svineriet. Jag är ju också fixad med detta. Va kul att det snart är klart med huset. Jag är nyfiken nu, jag skall klara och vänta tills det blir klart. Då kommer jag med stora steg.

2009-11-27 @ 20:04:55
Postat av: Angelica

Då är du välkommen!

2009-11-27 @ 22:09:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0