Angelica och Jimmy på Bäckänga

Nu har jag inte skrivit på ett tag, men som sagt datorn är några km bort. Det har hänt en del faktiskt. Vi behöver inte sitta och äta på golvet längre, vi har fått soffan, vi har ställt in möbler, packat upp bananlådor (men det är många kvar) och så har jag haft ränis. Magsjuka alltså eller vad det va. Feber och riktigt ont och kass i magen..............det blev några toabesök, men nu är det bra! Så imorgon ska jag jobba igen. Pratade med min kusin Kristina i telefon förut och hon och Patrick hade också haft så. Vad magarna blir konstiga nu när julborden är ifull rullning. Lika varje år. En himla äting och skiting på folk ;0)

Den svarta soffan vi köpt =0).............GUD VAD VI ÄLSKAR DEN! Hur härlig som helst. Stor och bra, vi kan båda ligga i den och det var något vi tittade på när vi skulle köpa soffa. I den gamla fick en ligga ner (oftast jag) och en sitta upp (stackars gubben min) och så ville vi inta ha det med den nya. Vi har fått TV också. Det var vi utan i fem dagar för att vara exakt, men det gick bra ändå. Fanns ju lådor att packa upp som sagt. Älskling har sätt fläkten och spisen också, så nu lagas det mat och gott blir det! Sen när jag kommer hem (sitter i lägenheten nu, som vi ska ha kvar december ut) ska vi göra våra specialpannkakor. Det ska blir mumma det, för gud vad de är goa. Farmor och mormor har varit och sätt upp julgradinerna de hjälpt oss med. Jag köpte tyg och de sydde. Tack ska ni ha! Det blev jättefint och hemtrevligt. Julmys!
Den största delen av posten får vi i brevlådan som vi har sätt upp bredvid Mariannes. Julkorten också.........Det är så roligt att få dem, lika kul varje år. Många fina kort med olika färger, former och motiv.

Vi har fått flyttgröt också, av våra grannar på Slätta. Tommy, Eva-Lena och Nicke var över en sväng och hade risgrynsgröt med sig. Det var så trevlig så! Jag hade faktiskt inte hört om flyttgröt innan, men Carina i Mellstöga pratade på det när vi prata i telefon. Roligt, var det att de kom! De hade med sig en julgrupp som vi fick också. Av Marianne fick vi ingen flyttgröt, men vi fick två pappkassar med hembakatbröd av alla de slag. Hon sa: "Du har inte hunnit baka så mycket antar jag så detta får ni istället för flyttgröt". Och hon hade rätt. Har inte  blivit något värre mer bak, men det har ju funnits att göra. Jo i kassana var det matbröd, lussekatter och smaltringar som vi skulle ha till jul (såg ut som munkar ungefär) och var myccket goda. Ja, att vi har bra grannar är det inget tvivel om och vi känner oss mycket välkomna. Vi trivs på alla sätt och vis i Gaers, vi känner oss som hemma och det är ju ett bra tecken.

Nej nu ska gumman dra sig hemöver till Gares till sin gubbe på Bäckänga


Kommentarer
Postat av: Mamma

Va härligt med bra grannar där kommer ni att trivas. Väntar på att det ska bli julafton som vi ska fira hos er. Kramiz

2009-12-21 @ 21:46:22
Postat av: Angelica

Det ska bli kul det!

2009-12-22 @ 09:50:26
Postat av: mostra

Va mysigt med den första julen i erat nya hus. Det måste vara underbart. Dan o jag kommer under helgerna innan ni åker mot södern.

2009-12-22 @ 20:19:12
Postat av: Angelica

Ni är välkomna!

2009-12-23 @ 06:41:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0