Helgen som varit!

Denna helgen har jag varit ledig tre dagar, för jag tog ledigt i fredags för att greja vid huset. Nu närmar det sig med raska steg. I fredags var vi fyra (jag, älskling, mamma och pappa) som grejade för fullt. Det var målning, städning, slipning, listning bla.





Igår var det efterjakt i Gaesch men jag valde att greja istället. Älsklingen var iväg på jaging och de fick en ko och en kalv. På kvällen var vi iväg på 40-års kalas i Kil hos mammas kusin Kristian. Det var trevligt med folk, god mat och dricka (tre apor för min del). Roligt att träffas!



Och idag, söndag, har jag också varit iväg och grejat, men det var lite segare att gå upp idag. Kan bero på det goda vinet Krille och Helena bjöd på. Det var även efterjakt idag som Jimmy var med på, men idag blev det ingen älg. När jag var ute i garaget och slipade, så hörde jag drivarna (HÔ-HÔJ). Det var sista drevet de gick då.
Det blev en extra pyts med älgkött efter denna helgen och det är absolut inte dumt att ha liggandes i frysen. Mumma, vad gött!

Nej nu får jag ägna mig åt göbben min, thaimat och vår gäst Joel =0)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0