Bygdetur!

Igår hämtade jag och lilla ❤:at upp min mormor, som hade sovit i sommarstugan här i Gunnarskog, och vi gjorde oss en liten bygdetur.
Vi började med att åka till hembygdsgården, där de denna veckan har utställning (tema fåglar) på logen. Det öppnade kl.14, så vi var ca 1 timme för tidigt där, men vad gjorde det när det var café i storstugan :0) Vi fick oss lite fika som bestod av vaffel och saft, mormor tog kaffe. Mycket gott var det! Min snälla mormor bjöd på fikat! Tack så mycket :0) När vi fikat klart gick vi till logen och utställningen. Det var en fin utställning, roligt att kika :0) Fint arrangerat med allt mellan himmel och jord som hade med fåglar att göra. Det var fåglar av trä, lera, papper, det var kuddar med fåglar på, tavlor och mycket annat. Kul!!
Rekomenderar att åka dit! Det är denna veckan ut mellan kl. 14-19 på hembygdsgården o Gunnarskog. Det är helt gratis!

Sen styrde vi mot Bôrtan (min mormor kommer där ifrån) och kikade på där hon bodde som liten. Jag har aldrig varit i Bôrtan förut så det var kul att se hur det såg ut och att se vart mormor bott och gått i skola :0)
Det blev en mycket trevlig dagstur! Tre trallande jäntor i en bil i Bôrtan :0D

Kram Angelica


Kommentarer
Postat av: mostra

Vilken rolig tur man behöver inte åka så långt bort man har mycket att se på nära håll. Kram

2013-07-04 @ 16:21:02
Postat av: Mormor M

Tack för den fina nostalgituren!Samvaron med barnbarnen känns så roligt.

2013-07-04 @ 17:13:47
Postat av: Angelica

Tack själv mormor :0)
Stämmer Mostra! Ibland är det för nära så det glöms bort!

2013-07-04 @ 18:54:29
URL: http://angelicajonangen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0