Jobbet!

Idag har det blivit mycket kryping på jobbet. När vi körde 38*225, så fastnade det bitar i kapremmen tre gånger. Det är många gånger för er som inte riktigt vet vad jag skriver om. Då får man krypa in under golvet på övervåningen och ner på kapremmen. Där får man slå loss biten som har fastnat och ibland sitter de som f*n. Slägga och spett får man använda ibland, för att få loss.



Så här ser det ut när man kryper på den. Och längst bort på bilden kan ni se att det ligger en hög med bitar och väntar på att jag ska komma och slå loss dem.

Vi är fem personer som jobbar inne i produktionen och en truckchaufför som ställer på och lyfter av paket.

Här ser ni vilka mina arbetskamrater är. Niklas Loberg, Magnus Olsson, Jörgen Evaldsson och Therese Forslund.
Sen har vi Fredrik (Falken) Falkevik också, som är pappaledig varannan vecka, men som kommer att börja jobba igen helt efter jul. Bild på honom kommer senare. Vi är gänget som har skoj ihop. Pratar och lever apa!
Julmys har vi i fönstret också. En alldeles ny stake, vi hade en vit för några dagar sen, men Tessan rev den i golvet och den dog, så det fick bli en ny.



En liten roligt grej är faktiskt att Jörgen har läst sagor för mig (innan han åkte till jobbet på morgonen) när jag och brorsan var dagbarn i Löcka. Och nu så jobbar vi ihop!

Ja, då vet ni lite hur jag har det på dagarna och vilka filurer man umgås med.
Hej hopp!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0