Jössefröjda och Mors dag!

Det blev 4-dagarsvecka för mig denna vecka, för i fredags var jag ledig. Vi hade Hantverkare hemma.

Igår, lördag, åkte vi ner till stan en liten sväng och tog en fika på Nordells. Det var mycket folk, men det var inte konstigt när det var Jössefröjda. Vi tog en lapp och väntade. Nr: 33 betjänades och på våran lapp var det nr:61. Det tog inte så lång tid ändå, 15 min ungefär. Det blev räksmörgåsar och lite annat gott :0)
Solen var riktigt varm mellan skurarna och haglet.
 Efter lite strosing på stan åkte vi till Mia en sväng. Där fick vi mat och annat gott på kvällen. Mia hade köpt en gasolgrill som jag och älskling skröv ihop åt henne. Det var en fin grill!
Habba va nere vi sjön och fiskade och Jennilie var lite seg, så vi låg och tittade på tv:n. Men sen var det full rulle på dem båda. De sprang och jagade varandra i trädgården för fullt.


Jag och Jennilie i soffan


Idag är det mors dag och det måste ju firas. Vi har varit hos Jimmys föräldrar och grattat hans mamma Monica. Nu är vi hos mamma och pappa och firar mor.


Jag och min älskade mamma!
Du är världens bästa mamma!


Lite historia då om varför mors dag finns.
Allt börjar i USA 1908 då Ann Jarvis skulle hedra sin mor, ett år efter hennes bortgång. Till Europa kom mors dag först till Storbritannien och sen till skandinavien. Till Sverige kom denna dag 1919 på initiativet av Cecilia Brååth-Holmgren.

Nu står en ny vecka och väntar med nya möjligheter och annat kul. Ha det bra tills vi hörs igen!
Tjolahopp! :0)
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0