Tröttis!

Lilla ❤:at har sovit i 3.5 timme idag under dagen. Inte konstigt att hon är trött, vi va på babysim igår och på babymassage idag. Blir kanske lite mycket med två grejer så, men det är bara denna vecka och nästa som det "går omlott". Sen är babymassagen slut :0( och vi simmar på. Babymassagen är så trevlig :0) Gunnarskogsmammor som träffas! Mysig liten grupp! Får hoppas vi kan fortsätta träffas i andra sammanhang, det blir ju iaf längre fram eftersom alla barnen kommer bli klasskamrater. Tror det kommer bli en bra klass, den blir stor iaf, 20 eller 21st tror jag de är. Kul att det föds så många barn här i Gunnarskog. Har hört att man vet 15st, än så länge, som ska födas 2013.
Det värsta är ju detta med dagisplats (jag vet att det heter förskola, men jag säger dagis). Det är helt knökfullt!! Vi får hoppas på att det löser sig, för det är många barn som behöver plats. Det är ett möte med kommunpolitiker frampå här, så vi får hoppas och tro som sagt att det löser sig. Håll tummarna!!

Jo, tillbaka till gårdagens babysim. Det tyckte lilla ❤:at var så roligt. Sprattlade och plaskade för fulla muggar, precis som jag anade. Hon älskar att bada i baljan här hemma, så jag anmälde oss till detta och det var tur. (Tack vare svägerskan Annie som ringde och sa att det var dax att ringa. Missade nämligen att läsa måndagstidningen som det stod i, så TACK Gumman!) Badbyxorna fick bekänna färg också. När vi satt där på bänken och de pratade om vad vi skulle göra idag, så brakade det till ordentligt i rumpan på lilla ❤:at. Det var bara att gå och tvätta lilla rumpan och badbyxorna innan det var dax att bege oss till poolen. MEN, de höll tätt :0) så då vet vi det.

När lilla ❤:at låg och sov förut hade jag rikligt med energi. Jag dammsög, skurade och lagade mat och hann äta upp den. Jag plockade även bort kläder som är för små och fram med större. Uj vad hon växer lilla vännen! Känns på ett vis lite vemodigt att plocka bort de små kläderna, men det är ju kul när hon kan börja använda de andra :0)

Ni får ha en fortsatt bra kväll och helg!
KRAM! /Angelica


Kommentarer
Postat av: Mormor & Morfar

Härligt med lite bad för älskade prinsessan. Gos gos på dig.

2013-01-30 @ 21:01:33
Postat av: Mormor M

Tack för att jag fick prata med dej telefonen! Saknar dej så mycket för du var ju så mycket här när du bodde på Lövhäll.Puss och kram.

2013-01-30 @ 21:35:14
Postat av: Angelica

Det var en trevlig pratstund. Ja då läste vi läxor och åt spagetti eller fattiga riddare :0) det var mysigt det mormor :0)
Hoppas du kryar på dig och blir frisk snart, tråkigt att vara förkyld. Puss och kram

2013-01-31 @ 10:35:25
URL: http://angelicajonangen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0